details
Original Title |
Grundzüge einer pädagogischen Interessentheorie |
---|---|
Parallel title | Principles of an educational concept of interest |
Authors | Prenzel, Manfred ; Krapp, Andreas ; Schiefele, Hans |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 2, S. 163-173 |
Document | full text (842 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lernpsychologie; Interesse; Lernen; Lernmotivation; Handlungsorientierung; Interessentheorie; Interessenforschung; Theoretisches Modell |
sub-discipline | General Educational Science Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1986 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dieser Beitrag gibt einen kurzen Überblick über die aktuellen Verwendungen des Interessenbegriffs in pädagogischen und pädagogisch-psychologischen Zusammenhängen. Unter Bezugnahme auf eine systematische Unterscheidung von Problembereichen einer pädagogischen Interessenforschung wird eine Rahmenkonzeption von Interesse vorgestellt und in Richtung einer Theorie der Wirkungsweise von Interesse weiterentwickelt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The authors present a short review of recent applications of the concept of interest in education and educational psychology. With reference to a systematic differentiation of problems and issues of pedagogically-oriented research in interests, the authors present a general concept of interest which forms the basis for a theory ofthe "modus operandi" of interests. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1986 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 29.11.2019 |
Citation | Prenzel, Manfred; Krapp, Andreas; Schiefele, Hans: Grundzüge einer pädagogischen Interessentheorie - In: Zeitschrift für Pädagogik 32 (1986) 2, S. 163-173 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-143836 - DOI: 10.25656/01:14383 |