details
Original Title |
Die interne Ökonomie des Unterrichts |
---|---|
Parallel title | The inner economy of the classroom |
Author | Berg, Charles |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 33 (1987) 4, S. 523-538 |
Document | full text (1.256 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Unterrichtsforschung; Unterricht; Ökonomie; Systemtheorie; Didaktisches Modell |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1987 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In dem Beitrag wird in Analogie zum Wirtschaftskreislauf und auf der Grundlage der Theorie der generalisierten Interaktionsmedien von Parsons und Luhmann ein didaktisches Modell entwickelt, das die spezifischen Steuerungs- und Integrationsmechanismen von Unterricht abbilden soll. Am Schluß werden Implikationen diskutiert, die sich aus dem Modell für Unterrichtsforschung und Unterrichtspraxis ergeben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In analogy to the circular flow model of economic exchange, the author develops an instructional paradigm which is based on Parsons and Luhmanns theories of generalized interaction media. Finally, the bearings of the new paradigm on both educational research and teaching practice are discussed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1987 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.11.2019 |
Citation | Berg, Charles: Die interne Ökonomie des Unterrichts - In: Zeitschrift für Pädagogik 33 (1987) 4, S. 523-538 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-144465 - DOI: 10.25656/01:14446 |