search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die interne Ökonomie des Unterrichts
Parallel titleThe inner economy of the classroom
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 33 (1987) 4, S. 523-538 ZDB
Document  (1.256 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In dem Beitrag wird in Analogie zum Wirtschaftskreislauf und auf der Grundlage der Theorie der generalisierten Interaktionsmedien von Parsons und Luhmann ein didaktisches Modell entwickelt, das die spezifischen Steuerungs- und Integrationsmechanismen von Unterricht abbilden soll. Am Schluß werden Implikationen diskutiert, die sich aus dem Modell für Unterrichtsforschung und Unterrichtspraxis ergeben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In analogy to the circular flow model of economic exchange, the author develops an instructional paradigm which is based on Parsons and Luhmanns theories of generalized interaction media. Finally, the bearings of the new paradigm on both educational research and teaching practice are discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.11.2019
CitationBerg, Charles: Die interne Ökonomie des Unterrichts - In: Zeitschrift für Pädagogik 33 (1987) 4, S. 523-538 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-144465 - DOI: 10.25656/01:14446
export files

share content at social platforms