search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Soziale Netzwerke als Instrument der Bildungs- und Erziehungspartnerschaft mit Familien in Kindertageseinrichtungen
Author
SourceMedien + Erziehung 59 (2015) 6, S. 58-69 ZDB
Document  (246 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0176-4918; 01764918
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Kinder wachsen heute in einer von Medien geprägten Umwelt auf. Ein noch junger Zweig der Medienumwelt von Kindern ist die Kommunikation zwischen pädagogischen Fachkräften in Kindertageseinrichtungen und Eltern über Soziale Netzwerke im Internet. Der Beitrag betrachtet die Möglichkeiten Sozialer Netzwerke als Instrument der Bildungs- und Erziehungspartnerschaft. Dazu werden Nachrichten von Kindertageseinrichtungen auf Facebook und Twitter aus Deutschland und den USA analysiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The environment of children today is filled with media. A new type of media environment of children is the use of social networks for communication between parents and educators in early childhood education centers (ECEC). The paper shows possibilities of social networks as a tool for educational partnership. For this purpose messages (posts) on Facebook and Twitter by German and American ECEC are analysed.
Statistics
Checksums
Date of publication23.06.2017
CitationKnauf, Helen: Soziale Netzwerke als Instrument der Bildungs- und Erziehungspartnerschaft mit Familien in Kindertageseinrichtungen - In: Medien + Erziehung 59 (2015) 6, S. 58-69 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145737 - DOI: 10.25656/01:14573
export files

share content at social platforms