details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145962
DOI: 10.25656/01:14596; 10.1002/ckon.201610272
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145962
DOI: 10.25656/01:14596; 10.1002/ckon.201610272
Original Title |
Wie kann der Lactosegehalt von Milchprodukten im Schulexperiment sichtbar gemacht werden? Die Wiederentdeckung der Wöhlk-Reaktion für den Chemieunterricht |
---|---|
Parallel title | Woehlk-test on lactose – A school lesson on how to make lactose visible in dairy products |
Authors | Ruppersberg, Klaus ; Hain, Julia |
Source | Chemie konkret : CHEMKON 23 (2016) 2, S. 90-92 |
Document | full text (1.564 KB) (formally revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lactose; Chemieunterricht; Milcherzeugnis; Experiment; Experimentelle Chemie; Alltagsbezug |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0944-5846; 09445846 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Viele Menschen vermeiden Milchprodukte, weil sie Lactose schlecht vertragen. Mit einer historischen Nachweisreaktion aus dem Jahr 1904 kann in einem einfachen und schön anzusehenden Schulexperiment sichtbar gemacht werden, welche Milchprodukte viel, wenig oder gar keine Lactose enthalten. (Orig.) |
Abstract (English): | Many people avoid dairy products because they poorly tolerated lactose. With a historical reaction from 1904 the lactose content of dairy products can be simply visualized. (Orig.) |
other articles of this journal | Chemie konkret : CHEMKON Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.07.2017 |
Citation | Ruppersberg, Klaus; Hain, Julia: Wie kann der Lactosegehalt von Milchprodukten im Schulexperiment sichtbar gemacht werden? Die Wiederentdeckung der Wöhlk-Reaktion für den Chemieunterricht - In: Chemie konkret : CHEMKON 23 (2016) 2, S. 90-92 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-145962 - DOI: 10.25656/01:14596; 10.1002/ckon.201610272 |