search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Erhöhung der Reflexionskompetenz durch Begleitveranstaltungen zum Schulpraktikum? Konzeption und Ergebnisse eines Pilotprojekts mit Lehramtsstudierenden
Parallel titleCan courses accompanying school internships foster the development of the reflective competence of student teachers? – Conception and results of a pilot project
Authors
SourceLehrerbildung auf dem Prüfstand 4 (2011) 2, S. 240-270 ZDB
Document  (343 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1867-2779; 18672779
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag berichtet von einem Evaluationsprojekt, in dem die Wirkung von Begleitveranstaltungen zu den schulpraktischen Studien auf die Reflexionskompetenz der Studierenden untersucht wurde. Für diese Zielperspektive mussten sowohl ein Kompetenzstruktur- und -Niveaumodell als auch ein Erhebungsinstrument entwickelt werden, die in einer Pilotstudie mit Studierenden zum Einsatz kamen. Durchführung, Friktionen und Ergebnisse werden berichtet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article reports a pilot project that evaluates the development of reflective competence as an impact of courses that accompany the school internship of beginning student teachers. Therefore a model of reflective competence and an assessment instrument are developed. The test is controlled on a sample of students. The research instrument and the evaluation method are described. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.04.2018
CitationLeonhard, Tobias; Rihm, Thomas: Erhöhung der Reflexionskompetenz durch Begleitveranstaltungen zum Schulpraktikum? Konzeption und Ergebnisse eines Pilotprojekts mit Lehramtsstudierenden - In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand 4 (2011) 2, S. 240-270 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-147220 - DOI: 10.25656/01:14722
export files

share content at social platforms