search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Qualität inklusiver Schulentwicklung - Erste Konsequenzen für die Lehreraus- und -weiterbildung
Parallel titleQuality of inclusive school development – first consequences on teacher education
Authors
SourceLehrerbildung auf dem Prüfstand 7 (2014) 2, S. 104-119 ZDB
Document  (375 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1867-2779; 18672779
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Inklusive Schulen sind auf eine gute Qualität ihres Bildungsangebotes angewiesen. Im Rahmen des "Begleitforschungsprojektes Inklusive Schulentwicklung (BIS)" wird deshalb eine "Qualitätsskala zur inklusiven Schulentwicklung (QUIS)" erarbeitet. Im folgenden Beitrag wird der Konstruktionsprozess der Skala vorgestellt. Außerdem werden erste Ergebnisse aus dem QUIS-Pretest an 10 Schulen aller Schulformen in Bayern präsentiert. Inklusive Schulentwicklung als Mehrebenenmodell liegt auch den Überlegungen zu ersten Konsequenzen für die Lehrerbildung zugrunde. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Inclusive schools have to be based on a high educational quality. Therefore, in the framework of the research project "Inclusive School Development", a "Quality Scale of Inclusive school Development" will be developed. In this article there will be shown how the Quality Scale will be constructed. Besides that first results of the pretest for the "Quality Scale of Inclusive School Development" out of 10 schools on different kinds of levels of the Bavarian school system are presented. The multi-level approach on inclusive school development builds also the foundation of first consequences on teacher education for an inclusive school system. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2017
CitationHeimlich, Ulrich; Wilfert de Icaza, Kathrin: Qualität inklusiver Schulentwicklung - Erste Konsequenzen für die Lehreraus- und -weiterbildung - In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand 7 (2014) 2, S. 104-119 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-147505 - DOI: 10.25656/01:14750
export files

share content at social platforms