Detailanzeige
Titel |
Africanization or modernization? Historical origins of modern academical education in African initiative |
---|---|
Autor | Adick, Christel |
Originalveröffentlichung | Liberia-Forum 5 (1989) 8, S. 50-62 |
Dokument | Volltext (5.206 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungsgeschichte; Hochschulausbildung; Postkolonialismus; Bildungsphilosophie; Historische Bildungsforschung; 19. Jahrhundert; Subsahara-Afrika; Westafrika; Afrika |
Teildisziplin | Historische Bildungsforschung Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0179-4515; 01794515 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 1989 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Publications on the history of (formal) education in Africa are mostly based on reports issued from (mostly European) actors of the missionary and colonial education systems which were erected in the various colonies. In contrast, the article focuses early 19th century educational initiatives coming from Africans. Two personalities who were influential in West Africa are presented and their educational philosophies characterized: James African Beale Horton (1835-1883) called for a modernization-oriented education policy; whereas Edward Wilmot Blyden followed a pan-African culturalist philosophy. Both of them, however, stressed the need for academic institutions. |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 24.08.2017 |
Quellenangabe | Adick, Christel: Africanization or modernization? Historical origins of modern academical education in African initiative - In: Liberia-Forum 5 (1989) 8, S. 50-62 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-148146 - DOI: 10.25656/01:14814 |