search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Empirie und Evaluation von Verantwortungskompetenz
Parallel titleEvaluation of the competence of responsibility
Author
Source2008, 10 S.
Document  (219 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Verantwortungsbereitschaft ist eine an Schulen zentrale, von interkultureller Bildung geförderte Kompetenz. Die vorgestellte Pilotstudie befragt Realschüler/innen (N = 400), um einen empirischen Zugang zu Verantwortungskompetenz zu schaffen. Die Ergebnisse erweisen sich als unabhängig vom Fach, während sich starke genderspezifische Einflüsse zeigen. Durch Faktorenanalyse konnte ein einfaches Selbstevaluationsinstrument für die Sekundarstufe I entwickelt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Being responsible is an important competence in today’s school-life, which is promoted by intercultural education. This survey is asking secondary-school-students (N = 400) to get an empirical based idea of what a competence of responsibility is about. The conclusions are extensively independent of the subject, while a strong influence of gender is revealed. It became possible to create a simple instrument for self-evaluation of responsibility-competence in secondary schools through factor-analysis. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication12.06.2008
CitationCramer, Colin: Empirie und Evaluation von Verantwortungskompetenz. 2008, 10 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-14888 - DOI: 10.25656/01:1488
export files

share content at social platforms