details
Title |
Kunter, Mareike/Trautwein, Ulrich: Psychologie des Unterrichts. Paderborn: Schöningh (UTB) 2013. [Rezension] |
---|---|
Authors | Heise, Elke ; Thies, Barbara |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 1 |
Document | full text (139 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Unterrichtspsychologie; Kompetenzerwerb; Unterrichtsgestaltung; Motivation; Schüler; Lernvoraussetzungen; Lernerfolg; Lehrer; Konstruktivismus; Pädagogische Psychologie |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Kunter, Mareike/Trautwein, Ulrich: Psychologie des Unterrichts. Paderborn: Schöningh (UTB) 2013, 204 S. ISBN 978-3-8252-3895-7 |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978382523895.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2014 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.10.2017 |
Citation | Heise, Elke; Thies, Barbara: Kunter, Mareike/Trautwein, Ulrich: Psychologie des Unterrichts. Paderborn: Schöningh (UTB) 2013. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-149281 - DOI: 10.25656/01:14928 |