details
Title |
Dorit Bosse/Lucien Criblez/Tina Hascher (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil 1: Analysen, Perspektiven und Forschung. Immenhausen bei Kassel: Prolog-Verlag 2012. [...] [Sammelrezension] |
---|---|
Authors | Bauer, Tobias; Feja, Kristin |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 3 |
Document | full text (153 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Sammelrezension; Reform; Lehrerbildung; Bologna-Prozess; Deutschland; Österreich; Schweiz |
sub-discipline | Higher Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Sammelrezension: 1. Dorit Bosse / Lucien Criblez / Tina Hascher (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil 1: Analysen, Perspektiven und Forschung. Immenhausen bei Kassel: Prolog-Verlag 2012, 331 S. ISBN 978-3-934575-61-5. 2. Dorit Bosse / Klaus Moegling / Johannes Reitinger (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil 2: Praxismodelle und Diskussion. Immenhausen bei Kassel: Prolog-Verlag 2012, 259 S. ISBN 978-3-934575-62-2 |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978393457561.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2014 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.11.2017 |
Citation | Bauer, Tobias; Feja, Kristin: Dorit Bosse/Lucien Criblez/Tina Hascher (Hrsg.): Reform der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Teil 1: Analysen, Perspektiven und Forschung. Immenhausen bei Kassel: Prolog-Verlag 2012. [...] [Sammelrezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-150577 - DOI: 10.25656/01:15057 |