details
Title |
Helsper, Werner/Kramer, Rolf-Torsten/Thiersch, Sven (Hg.): Schülerhabitus. Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung Reihe: Studien zur Schul- und Bildungsforschung, Band 50. Wiesbaden: Springer 2014. [Rezension] |
---|---|
Authors | Bruning, Anneke; Equit, Claudia |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 6 |
Document | full text (143 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungsgeschichte; Bourdieu, Pierre; Bildungssystem; Schüler; Habitus; Bildungsbiografie |
sub-discipline | History of Education Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Helsper, Werner / Kramer, Rolf-Torsten / Thiersch, Sven (Hg.): Schülerhabitus. Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung. - Reihe: Studien zur Schul- und Bildungsforschung, Band 50. Wiesbaden: Springer 2014, 404 S. ISBN 978-3-6580-0494-1 |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978365800494.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2014 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.01.2018 |
Citation | Bruning, Anneke; Equit, Claudia: Helsper, Werner/Kramer, Rolf-Torsten/Thiersch, Sven (Hg.): Schülerhabitus. Theoretische und empirische Analysen zum Bourdieuschen Theorem der kulturellen Passung Reihe: Studien zur Schul- und Bildungsforschung, Band 50. Wiesbaden: Springer 2014. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-151530 - DOI: 10.25656/01:15153 |