details
Title |
Landmann, Mareike: Standards für die Lehrerbildung. Eine empirische Untersuchung zur Sicht angehender LehrerInnen. Opladen, Berlin, Toronto: Budrich UniPress Ltd. 2013. [Rezension] |
---|---|
Author | Stein, Kristin |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 6 |
Document | full text (139 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungspolitik; Lehrerbildung; Lehramtsstudiengang; Lehrerrolle; Bildungsstandards; Empirische Untersuchung |
sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Mareike Landmann: Standards für die Lehrerbildung. Eine empirische Untersuchung zur Sicht angehender LehrerInnen. Opladen, Berlin, Toronto: Budrich UniPress Ltd. 2013, 182 S. ISBN 978-3-8638-8033-0 |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978386388033.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2014 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.01.2018 |
Citation | Stein, Kristin: Landmann, Mareike: Standards für die Lehrerbildung. Eine empirische Untersuchung zur Sicht angehender LehrerInnen. Opladen, Berlin, Toronto: Budrich UniPress Ltd. 2013. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-151847 - DOI: 10.25656/01:15184 |