search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ästhetische - musische - kulturelle Bildung: Erziehungswissenschaftliche Reflexionstraditionen
Parallel titleAesthetic, artistic and cultural “Bildung”: Reflections from the perspective of educational science
Author
SourceKnigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster ; New York : Waxmann 2016, S. 15-28. - (Musikpädagogische Forschung; 37)
Document  (408 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-3500-1; 9783830935001
ISSN0937-3993; 09373993
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Traditionally the problems and chances of aesthetic education play an important role in German educational philosophy. This article discusses the different emphases, found in various anthropologies, which result in different pedagogical consequences. (DIPF/Orig.)
is part of:Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication18.04.2018
CitationBilstein, Johannes: Ästhetische - musische - kulturelle Bildung: Erziehungswissenschaftliche Reflexionstraditionen - In: Knigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster ; New York : Waxmann 2016, S. 15-28. - (Musikpädagogische Forschung; 37) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-152340 - DOI: 10.25656/01:15234
export files

share content at social platforms