search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Inklusion in der frühkindlichen musikalischen Bildung. Kooperationspotenziale zwischen Erzieherinnen und musikpädagogischen Fachkräften in der Kita
Parallel titleDiversity in early childhood music education. Opportunities for cooperation between nursery teachers and music teachers in kindergarten
Authors
SourceKnigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster ; New York : Waxmann 2016, S. 73-88. - (Musikpädagogische Forschung; 37)
Document  (1.146 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-3500-1; 9783830935001
ISSN0937-3993; 09373993
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):This paper deals with the importance of music in early childhood education and presents evaluation results of a project in which music teachers and nursery teachers worked together in an advanced training. The results emphasize the potential of cooperative learning in heterogeneous learning contexts and illustrate the importance of music for the qualification of teachers in kindergarten. Furthermore, this study opens up new ways of considering the diversity of children in music educational contexts. (DIPF/Orig.)
is part of:Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication18.04.2018
CitationOberhaus, Lars; Nonte, Sonja: Inklusion in der frühkindlichen musikalischen Bildung. Kooperationspotenziale zwischen Erzieherinnen und musikpädagogischen Fachkräften in der Kita - In: Knigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogik und Erziehungswissenschaft. Münster ; New York : Waxmann 2016, S. 73-88. - (Musikpädagogische Forschung; 37) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-152389 - DOI: 10.25656/01:15238
export files

share content at social platforms