search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Facing student disengagement: Vocational teachers' evolution of their classroom management
Parallel titleUmgang mit fehlendem Engagement von Schülerinnen und Schülern: Die Entwicklung der Klassenführung von Berufsfachschullehrpersonen
Authors
SourceJournal for educational research online 9 (2017) 3, S. 114-140 ZDB
Document  (360 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1866-6671; 18666671
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):The present study aimed to provide deeper understanding of the factors guiding vocational teachers toward the adoption of classroom management beliefs and practices regarding the issue of student disengagement. Teachers were asked about the differences between their current and past practices, and about the reasons at the basis of their evolution. An analysis of teachers’ interviews inspired a model of the change process, in which teachers’ prior beliefs, triggering events, facilitators, and obstacles interacted to facilitate or impede the evolution of teachers’ classroom management. Results emphasized the importance of providing teachers with sharing opportunities, of challenging their prior beliefs and of developing reflexive practice. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die vorliegende Studie zielt auf ein tiefergehendes Verständnis von Faktoren, die Berufsfachschullehrkräfte bei der Übernahme von Klassenführungseinstellung und -praktiken hinsichtlich fehlenden Engagements von Schülerinnen und Schülern beeinflussen. Lehrkräfte wurden zu aktuellen und vergangenen Praktiken befragt sowie nach Gründen für diese Entwicklung. Aus der Analyse von Lehrkraftinterviews wurde ein Modell der Entwicklungsprozesse entwickelt, welches vorherige Überzeugungen, besondere Ereignisse, Prozessbegleiter und Hindernisse umfasst, die eine Entwicklung der Klassenführung behindern oder erleichtern. Ergebnisse zeigen die Bedeutung, Lehrkräften Möglichkeiten zum Aus tausch zu geben, ihre vorherigen Einstellungen in Frage zu stellen und eine reflexive Vorgehensweise zu entwickeln. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.03.2018
CitationGirardet, Céline; Berger, Jean-Louis: Facing student disengagement: Vocational teachers' evolution of their classroom management - In: Journal for educational research online 9 (2017) 3, S. 114-140 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-153041 - DOI: 10.25656/01:15304
export files

share content at social platforms