details
Title |
Rhythmuserleben mit Medien. Medienpädagogische Anmerkungen zur Produktion zeitlicher Gliederungen |
---|---|
Author | Swertz, Christian |
Source | Medienimpulse (2017) 3, 15 S. |
Document | full text (446 KB) (formally revised edition) |
License of the document | |
Keywords (German) | Medienpädagogik; Medientheorie; Mediendidaktik; Hönigswald, Richard; Rhythmus; Experiment; Verständigung |
sub-discipline | Media Education Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2307-3187; 23073187 |
Language | German |
Year of creation | 2017 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Anhand einer hermeneutischen Lektüre der Arbeit „Vom Problem des Rhythmus“ von Richard Hönigswald wird gezeigt, dass die Aufforderung zur Reflexion und Gestaltung medialer Reize, die als Rhythmen erlebt werden können, als Aufgaben der Medienpädagogik ausgewiesen werden können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Based on a hermeneutical analysis of „Vom Problem des Rhythmus“ by Richard Hönigswald it is argued, that asking for a reflection and design of media stimuli which can be experienced as rhythms is a task for media education. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Medienimpulse Jahr: 2017 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 29.03.2018 |
Citation | Swertz, Christian: Rhythmuserleben mit Medien. Medienpädagogische Anmerkungen zur Produktion zeitlicher Gliederungen - In: Medienimpulse (2017) 3, 15 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-153646 - DOI: 10.25656/01:15364 |