details
Original Title |
Kontextualisierte Kompetenzmessung. Eine Bilanz zu aktuellen Konzeptionen und forschungsmethodischen Zugängen |
---|---|
Parallel title | Contextualized competence measurement. Taking stock of current conceptions and research-methodological approaches |
Author | Neuweg, Georg Hans |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 61 (2015) 3, S. 377-383 |
Document | full text (696 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Wissen; Empirische Forschung; Methode; Unterrichtsbeobachtung; Wahrnehmung; Videoaufzeichnung; Messung; Konzeption; Vignette <Methode> |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag erörtert einige der zentralen Herausforderungen, vor die sich das noch junge Forschungsfeld kontextualisierter Kompetenzmessung gestellt sieht. Besondere Aufmerksamkeit wird der Problematik der Gewinnung von Expertennormen und den Validitätsgrenzen der bisher angewandten Messprozeduren gewidmet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Assessing teacher knowledge in more or less authentic contexts is a still relatively young field of research. In this article, some key challenges for video-based assessment approaches are discussed. Particular focus is kept on the problem of how to gain expert norms and on the potentials and limits of enhancing the validity of the measurement procedures hitherto applied. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.03.2018 |
Citation | Neuweg, Georg Hans: Kontextualisierte Kompetenzmessung. Eine Bilanz zu aktuellen Konzeptionen und forschungsmethodischen Zugängen - In: Zeitschrift für Pädagogik 61 (2015) 3, S. 377-383 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-153680 - DOI: 10.25656/01:15368 |