search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Das Streitschlichterprogramm als Beitrag zur Friedenspädagogik in der Schule
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 4, S. 27-30 ZDB
Document  (249 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Beitrag wird ein ethnographischer Zugang zum friedenspädagogischen Potenzial eines Streitschlichterprogramms im schulischen Rahmen angeboten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In this article, an ethnographic approach to the peace educational potential of a mediation program in the school environment is offered. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.03.2018
CitationNatterer, Nina: Das Streitschlichterprogramm als Beitrag zur Friedenspädagogik in der Schule - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 39 (2016) 4, S. 27-30 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-154568 - DOI: 10.25656/01:15456
export files

share content at social platforms