Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155971
DOI: 10.25656/01:15597; 10.1016/j.tate.2017.08.017
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155971
DOI: 10.25656/01:15597; 10.1016/j.tate.2017.08.017
Titel |
Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms |
---|---|
Autoren | Lazarides, Rebecca ; Buchholz, Janine ; Rubach, Charlott |
Originalveröffentlichung | Teaching and teacher education (2018) 69, S. 1-10 |
Dokument | Volltext (534 KB) (formal und inhaltlich überarbeitete Version) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Mathematiklehrer; Freude; Selbstwirksamkeit; Verhalten; Wirkung; Schüler; Motivation; Überzeugung; Wahrnehmung; Mathematikunterricht; Gymnasium; Integrierte Sekundarschule; Schuljahr 09; Schuljahr 10; Lernziel; Wertorientierung; Unterrichtsklima; Klassenführung; Strukturgleichungsmodell; Berlin |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0742-051X; 0742051X |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2018 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | The purpose of this study is to examine whether teacher enthusiasm and classroom management self-efficacy are related to classroom mastery orientation and student motivation. We used data from 803 students in grades 9 and 10 (53.3% girls) and their mathematics teachers (N = 41; 58.5% men). Student-perceived teacher enthusiasm was related to classroom mastery orientation as well as to intrinsic value and cost at the student level. Teacher-reported selfefficacy was related to classroom mastery orientation at the classroom level. At both the individual and the classroom level, classroom mastery orientation was related to attainment and utility value. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Teaching and teacher education Jahr: 2018 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 01.01.2021 |
Quellenangabe | Lazarides, Rebecca; Buchholz, Janine; Rubach, Charlott: Teacher enthusiasm and self-efficacy, student-perceived mastery goal orientation, and student motivation in mathematics classrooms - In: Teaching and teacher education (2018) 69, S. 1-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155971 - DOI: 10.25656/01:15597; 10.1016/j.tate.2017.08.017 |