Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-15609
DOI: 10.25656/01:1560
URN: urn:nbn:de:0111-opus-15609
DOI: 10.25656/01:1560
Titel |
Education for the 21st century. Commonalities and diversities. Triannual Network conference, Stockholm, Sweden, June 13 - 15, 1996 |
---|---|
Weitere Beteiligte | Wulf, Christoph [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Münster; New York; München; Berlin : Waxmann 1998, 691 S. - (European studies in education; 7) |
Dokument | Volltext (30.129 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Dänemark; Lehrerausbildung; Bildungswesen; Erziehungstheorie; Schweden; Neue Medien; Griechenland; Frankreich; Geschlechterrolle; Erziehungsgeschichte; Europäische Integration; Großbritannien; Multikulturelle Gesellschaft; Kind; Niederlande; Frauenbildung; Europäische Erziehung; Spanien; Erwachsenenbildung; Italien; Hochschule; Osteuropa; Globalisierung; Behinderung; Ethnische Gruppe; Bildung; USA; Deutschland; Jugenddelinquenz; Internationaler Vergleich |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 3-89325-619-9; 3893256199 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 1998 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The expansion of the European Union in the 21th century will bring with it new tasks in education. Among the predominant ones are issues related to commonalities and diversities found within each nation's own education system. Until now the European states have focused on diversities found within their own national education systems. The ongoing integration process in Europe will mean transnational perspectives need more attention. Processes of globalisation, economic integration, social mobility, migration and political integration will persist into the next century and produce new forms of commonalities, inside and outside nation states. The relationship of these processes of commonalities and diversities is a major problem and challenge for all education systems ... . This volume deals with isssues related to this development in seven fields: history and theory of education, ethnicity, teacher education, youth care and special educational needs, media based education, woman and gender studies, higher education. The 43 articles are written by more than 50 authors from 15 European countries. (DIPF/Orig.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 15.09.2008 |
Quellenangabe | Wulf, Christoph [Hrsg.]: Education for the 21st century. Commonalities and diversities. Triannual Network conference, Stockholm, Sweden, June 13 - 15, 1996. Münster; New York; München; Berlin : Waxmann 1998, 691 S. - (European studies in education; 7) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-15609 - DOI: 10.25656/01:1560 |