details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-158264
DOI: 10.25656/01:15826
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-158264
DOI: 10.25656/01:15826
Title |
Soziale Arbeit im Kontext Schule. Aktuelle Entwicklungen in Praxis und Forschung in der Schweiz |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Chiapparini, Emanuela [Hrsg.]; Stohler, Renate [Hrsg.]; Bussmann, Esther [Hrsg.] |
Source | Opladen ; Berlin ; Toronto : Budrich UniPress Ltd. 2018, 172 S. |
Document | full text (2.716 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Soziale Arbeit; Schule; Schulsozialarbeit; Praxiserfahrung; Forschung; Ganztagsschule; Hort; Ganztagsbetreuung; Kooperation; Lehrer; Sozialpädagoge; Schulleiter; Personal; Qualität; Schulentwicklung; Schweiz; Deutsche Schweiz; Französischsprachige Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-86388-774-2; 3-86388-774-3; 9783863887742; 3863887743 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Sammelband präsentiert den Stand der Handlungsfelder und Angebote der Sozialen Arbeit im Kontext Schule und fokussiert erstmals auf verschiedene gegenwärtige Entwicklungen in der deutsch- und der französischsprachigen Schweiz. Zudem werden mit praxis- und forschungsbasierten Beiträgen die Chancen und Herausforderungen der Sozialen Arbeit in der Schule dargelegt und diskutiert. (DIPF/Verlag) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 05.09.2018 |
Citation | Chiapparini, Emanuela [Hrsg.]; Stohler, Renate [Hrsg.]; Bussmann, Esther [Hrsg.]: Soziale Arbeit im Kontext Schule. Aktuelle Entwicklungen in Praxis und Forschung in der Schweiz. Opladen ; Berlin ; Toronto : Budrich UniPress Ltd. 2018, 172 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-158264 - DOI: 10.25656/01:15826 |