details
Original Title |
Der entwicklungspädagogische Ansatz in der Lehrerbildung |
---|---|
Parallel title | The developmental pedagogical approach in teacher education |
Authors | Frey, Andreas ; Jäger, Reinhold S. |
Source | Lehrerbildung auf dem Prüfstand 2 (2009) 2, S. 346-360 |
Document | full text (372 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Hochschule; Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Entwicklungspädagogik; Anthropologie; Kompetenzentwicklung; Roth, Heinrich; Handlungsfähigkeit; Handlungskompetenz; Bildungstheorie; Lernprozess; Professionalisierung; Referendariat; Kompetenzmessung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1867-2779; 18672779 |
Language | German |
Year of creation | 2009 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dieser Beitrag stellt den anthropologischen Ansatz von Heinricht Roth in der Vordergrund. Mit dem Hintergrund des Rothschen entwicklungspädagogischen Ansatzes wird der Frage nachgegangen, welche Entwicklungen innerhalb des Lehramtstudiums und des Referendariats angenommen werden können. Diese Annahmen werden an einem Datensatz überprüft. Es zeigt sich, dass die theoretischen Annahmen bestätigt werden können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article overtakes the anthropological position of Roth. Based on the developmental education of Roth the question arises, which hypothetic developments students within their teacher education show. The assumption could be proofed on the basis of a data set. It can be shown that the data fit the theoretical assumptions. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Lehrerbildung auf dem Prüfstand Jahr: 2009 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.09.2018 |
Citation | Frey, Andreas; Jäger, Reinhold S.: Der entwicklungspädagogische Ansatz in der Lehrerbildung - In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand 2 (2009) 2, S. 346-360 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-158538 - DOI: 10.25656/01:15853 |