search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Zusammenspiel von quantitativer und qualitativer Forschung
Parallel titleThe interplay between quantitative and qualitative research
Author
SourceZeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung 1 (2012) 1, S. 231-238 ZDB
Document  (276 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2191-3560; 2195-2671; 21913560; 21952671
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Text plädiert für die Möglichkeit der Kombination von quantitativer und qualitativer Forschung, wie große soziologische Forschung dies schon vor der Mitte des letzten Jahrhunderts praktizierte. Nach dem Sinn wissenschaftlichen Arbeitens wird quantitative und qualitative Forschung in ihren Merkmalen und Eigentümlichkeiten beschrieben. Praktische Beispiele aus der Schulforschung illustrieren das Gesagte. Unter dem Stichwort Triangulation werden Kombinationen angegeben und durch ein Beispiel ebenfalls aus der Schulforschung illustriert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article is in favor of combining quantitative and qualitative research as great sociological research has done already before the middle of the last century. The reason for scientific research in the social sciences is outlined before quantitative and qualitative procedures are described. Authentic examples taken from school research illustrate the theoretical outlines. Triangulation is the key-word for combining methods which is also exemplified by research on schools. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.10.2018
CitationReinhardt, Sibylle: Das Zusammenspiel von quantitativer und qualitativer Forschung - In: Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung 1 (2012) 1, S. 231-238 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-158870 - DOI: 10.25656/01:15887
export files

share content at social platforms