search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Die semantische Ordnung der Dinge im Web. Bildung mit den HTTP-Dämonen zwischen Widerstreit und adaptiver Regelung
Author
SourceMedienimpulse (2015) 2, 14 S. ZDB
Document  (158 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2307-3187; 23073187
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die zentrale These dieses Beitrags ist, dass das WWW im Interesse der Bildung des Menschen genutzt werden kann, eine solche Nutzung aber aus historischen Gründen eher selten ist. Der Beitrag entwickelt Gestaltungs- und Reflexionsoptionen im Interesse einer produktiven Rekombination von Services und des progressiven Designs der medialen Infrastruktur des WWW und empfiehlt eine solidarische Kooperation zwischen Informatik und Pädagogik, um eine reflektierte Gestaltung zu implementieren.
Abstract (English):The world wide web can be used for educating people, but this is hardly the case. The paper argues that this lack of education is connected to historical contexts and develops options to design and reflect the internet for education. The aim is to combine services of the world wide web and a progressive design of the infrastructure. Solidarity in the cooperation between computer sciences and education for a reflective design is suggested to put this aim into practice.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2018
CitationSwertz, Christian: Die semantische Ordnung der Dinge im Web. Bildung mit den HTTP-Dämonen zwischen Widerstreit und adaptiver Regelung - In: Medienimpulse (2015) 2, 14 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-159463 - DOI: 10.25656/01:15946
export files

share content at social platforms