search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Begeisterung ist die Voraussetzung. Eine Analyse qualitativer Interviews mit Lehrenden zur praktischen Audioproduktion im Unterricht an österreichischen Schulen aus Sicht des medialen Habitus
Authors
SourceMedienimpulse (2014) 4, 15 S. ZDB
Document  (281 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2307-3187; 23073187
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Im Zeitraum von März bis Juni 2014 wurden im Rahmen des Forschungsprojektes "Audioproduktion als Lernform" qualitative Interviews mit LehrerInnen durchgeführt, die mit Audioproduktionen im Unterricht gearbeitet haben. Die Ergebnisse zeigen, dass die Audioproduktion als mediendidaktische Unterrichtsmethode in vielen Schultypen und Fächern erfolgreich verwendet wird. Der Einsatz wird entweder durch Lehrpläne oder persönliche Präferenzen der Lehrenden motiviert, die als Ausdruck des medialen Habitus verstanden werden können.
Abstract (English):As part of the research project "Audio Production as a Teaching Method" qualitative interviews with experienced teachers have been conducted between March and June 2014. Results show, that audio production as a teaching method is used in different school types and school subjects. The actual use is motivated by curricula or personal preferences of the teachers. It is suggested to interpret the personal preferences as an expression of the media Habitus.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2018
CitationFürst, Daniela; Swertz , Christian; Hilzensauer, Wolf; Berger, Christian; Scheidl, Gerhard; Sontag, Katharina: Begeisterung ist die Voraussetzung. Eine Analyse qualitativer Interviews mit Lehrenden zur praktischen Audioproduktion im Unterricht an österreichischen Schulen aus Sicht des medialen Habitus - In: Medienimpulse (2014) 4, 15 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-159476 - DOI: 10.25656/01:15947
export files

share content at social platforms