details
Title |
Was Herbart sich nicht hätte träumen lassen... oder: Der Kern der Theorie-Praxis-Problematik in der Lehrerbildung |
---|---|
Author | Lersch, Rainer |
Source | Heitzer, Manfred [Hrsg.]; Spies, Werner E. [Hrsg.]: LehrerInnen im Europa der 90er Jahre. Bochum : Brockmeyer 1993, S. 125-132. - (Dortmunder Beiträge zur Pädagogik; 9) |
Document | full text (160 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Lehrerausbildung; Theorie-Praxis-Beziehung; Herbart, Johann F.; Deutschland |
sub-discipline | History of Education Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-8196-0120-1; 3819601201 |
Language | German |
Year of creation | 1993 |
review status | Publishing House Lectorship |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 16.10.2008 |
Citation | Lersch, Rainer: Was Herbart sich nicht hätte träumen lassen... oder: Der Kern der Theorie-Praxis-Problematik in der Lehrerbildung - In: Heitzer, Manfred [Hrsg.]; Spies, Werner E. [Hrsg.]: LehrerInnen im Europa der 90er Jahre. Bochum : Brockmeyer 1993, S. 125-132. - (Dortmunder Beiträge zur Pädagogik; 9) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-15966 - DOI: 10.25656/01:1596 |