search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Literacy. Facetten eines heterogenen Begriffs
Authors
SourceMedienimpulse (2010) 4, 20 S. ZDB
Document  (371 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2307-3187; 23073187
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Literacybegriff wird unter eine Vielzahl verschiedener Unterbegriffe, wie TV-Literacy, Multiliteracies, Informationliteracy, Medialiteracy oder Digitalliteracy diskutiert. Der Beitrag liefert einen Überblick über die unterschiedlichen Konzepte. Vor dem Hintergrund des Überblicks wird vorgeschlagen, Literacy in zwei Perspektiven zu unterscheiden: (1) Als Informationliteracy, bei der die Ausbildung im Mittelpukt steht. (2) Als Medialiteracy, bei der die Bildung des Menschen im Mittelpunkt steht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Literacy is currently discussed in multiple terms like TV literacy, multiliteracies, information literacy, media literacy or digtial literacy. In this paper, all those terms are discussed for an overview. Based on the overview, a general distinction between information literacy and media literacy is suggested. Information literacy is defined as job focused, while media education is concentrated on bildung. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.11.2018
CitationSwertz, Christian; Fessler, Clemens: Literacy. Facetten eines heterogenen Begriffs - In: Medienimpulse (2010) 4, 20 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-159651 - DOI: 10.25656/01:15965
export files

share content at social platforms