search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Was sich zeigt und wie. Lernseits offenen Unterrichts
Parallel titleThe emerging in the space between teaching and learning
Authors
SourceZeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung 2 (2013), S. 9-20 ZDB
Document  (256 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2191-3560; 2195-2671; 21913560; 21952671
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Neben einem kritischen Blick auf lehrseitige Zeigehandlungen im pädagogischen Diskurs sucht dieser Beitrag Zeigendes und Sich-Zeigendes vor allem lernseits zu betrachten und Lehren und Lernen als einander entgegengesetzte, sich aber gegenseitig bedingende Erfahrungen zu denken. Anhand einer beispielhaften Lektüre aus der erfahrungsbasierten, phänomenologischen Innsbrucker Vignettenforschung wird ein Weg vorgestellt, das Zu-Entdeckende in den Blick zu bringen, das häufig im Raum zwischen Lehrenden und Lernenden verborgen bleibt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):While critically reviewing the debate on teaching as demonstration, this contribution reconsiders that which demonstrates itself in the space between teaching and learning. From a perspective that is mindful of learning, teaching and learning are understood as both interdependent and opposed experiences. By drawing on exemplary readings from the experience-based, phenomenological vignette research developed at the University of Innsbruck, this contribution introduces an alternative approach to access what is hidden in the space between teaching and learning. (DiPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2018
CitationSchwarz, Johanna F.; Schratz, Michael; Westfall-Greiter, Tanja: Was sich zeigt und wie. Lernseits offenen Unterrichts - In: Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung 2 (2013), S. 9-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-160104 - DOI: 10.25656/01:16010
export files

share content at social platforms