Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
OriginaltitelMobile teachers at border schools - multilingualism and interculturalism as new challenges for professional development
ParalleltitelMobilni ucitelji na obmejnih solah - vecjezicnost in medkulturnosti kot nov izziv za profesionalni razvoj
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 8 (2018) 4, S. 47-61
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Lehreraustausch; Mobilität; Grenzregion; Mehrsprachigkeit; Interkulturalität; Interkulturelle Kommunikation; Lehrerfortbildung; Einflussfaktor; Schülerleistung; Einstellung <Psy>; Überzeugung; Projekt; Fallstudie; Slowenien; Italien; Österreich
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article discusses the implementation of cross-border learning mobility, which has taken place in some schools and kindergartens at the tri-border area of Slovenia, Austria and Italy. The findings suggest that the implementation of multilingual and intercultural practices, which involve weekly exchanges of ‘mobile teachers’ from neighbouring countries, created a unique educational experience that has encouraged teachers to greater professional growth. In addition to another language, mobile teachers have brought with them various new educational approaches. Border mobility has contributed to the simultaneous strengthening and enriching of educational practices in various border kindergartens and schools. For teachers, the implementation of cross-border learning mobility strengthens the awareness of the importance of competence in multilingualism and interculturalism as an important factor for their further professional development. This article will analyse the knowledge and experience of professionals involved in such mobility programs in terms of a new dimension of professionalism, and the need to develop multilingualism and interculturalism competences. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2018
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.01.2019
Empfohlene ZitierungPevec Semec, Katica: Mobile teachers at border schools - multilingualism and interculturalism as new challenges for professional development - In: CEPS Journal 8 (2018) 4, S. 47-61 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-161864
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)