Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
OriginaltitelPredictors of bullying and victimisation in children with attention-deficit/hyperactivity disorder
ParalleltitelNapovedovalci ustrahovanja in viktimizacije otrok z motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 8 (2018) 4, S. 63-88
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Mobbing; Viktimisierung; Einflussfaktor; Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Schüler; Geschlecht; Alter; Individuelle Förderung; Förderungsmaßnahme; Verbale Aggression; Emotionale Kontrolle; Schüler-Schüler-Beziehung; Selbstkontrolle; Gewalt; Prognose; Empirische Untersuchung; Kroatien
TeildisziplinSchulpädagogik
Behindertenpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The objective of this paper is to determine whether age, gender, Individualised Education Programme, the experience of victimisation by peers, and the experience of bullying others are predictors of bullying and victimisation in children with ADHD. The sample consisted of children aged from 7 to 15 with ADHD diagnosis (N=72). Gender is a significant predictor of physical bullying, whereas the predictors of verbal bullying are gender, being enrolled in an Individualised Education Programme (IEP), verbal victimisation and the feeling of security. The males with ADHD without any school accommodations (IEP) and who are exposed to verbal victimisation are also more often verbally aggressive towards their peers. Children with ADHD who are verbally aggressive and feel secure in the school setting are more exposed to verbal victimisation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2018
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.01.2019
Empfohlene ZitierungZic Ralic, Anamarija; Cvitkovic, Daniela; Sekusak-Galesev, Snjezana: Predictors of bullying and victimisation in children with attention-deficit/hyperactivity disorder - In: CEPS Journal 8 (2018) 4, S. 63-88 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-161913
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)