details
Original Title |
Mathematik zwischen Allgemeinbildung und Berufsbildung. Teil I |
---|---|
Parallel title | Mathematics between general education and vocational training |
Author | Dehnbostel, Peter |
Source | Mathematica didactica 10 (1987) 2, S. 63-80 |
Document | full text (852 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Berufsschule; Berufspädagogik; Allgemeinbildung; Sekundarstufe II; Mathematikunterricht; Gymnasium; Berufsbildung; Deutschland |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0170-1541; 0172-8407; 01701541; 01728407 |
Language | German |
Year of creation | 1987 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Für das Fach Mathematik im Sekundarbereich II besteht eine prinzipielle Trennung in einen allgemeinbildenden und einen berufsbildenden Unterricht. Die historische Entwicklung der Gymnasialmathematik und der Berufsschulmathematik werden unter Berücksichtigung der jeweiligen gesellschaftlichen Funktion des Unterrichts untersucht. Abschließend wird auf Tendenzen einer einheitlichen mathematischen Bildung in der Sekundarstufe II unter besonderer Berücksichtigung des Zusammenhangs von Fachmathematik und Anwendungen eingegangen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The higher secondary sector in the F.R.G. consists of a general educating and a vocational training sector. These two sectors corresponds a distinction between generally and vocationally oriented instruction in mathematics. The paper deals with the question in which ways those two types of mathematics instruction had been developed and if there are signs for a standardization. It can be shown that new developments lead to a more unified mathematics instruction in the higher secondary sector. (DIPF/Orig.) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.11.2008 |
Citation | Dehnbostel, Peter: Mathematik zwischen Allgemeinbildung und Berufsbildung. Teil I - In: Mathematica didactica 10 (1987) 2, S. 63-80 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-16256 - DOI: 10.25656/01:1625 |