Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
OriginaltitelParticipatory action research in university chemistry teacher training
ParalleltitelParticipativno akcijsko raziskovanje pri izobrazevanju uciteljev kemije
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 8 (2018) 4, S. 89-108
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Lehrerausbildung; Aktionsforschung; Partizipation; Modell; Erziehungswissenschaft; Chemieunterricht; Sekundarbereich; Lehrmittel; Unterrichtsmaterial; Lehrveranstaltung; Lehramtsstudent; Netzwerk; Deutschland
TeildisziplinFachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The Participatory Action Research (PAR) model developed by Eilks and Ralle is very well known in science education. Over the years, many teaching and learning materials have been developed and implemented in German secondary schools using this method. The success of the model encouraged us to adapt it to the university level in order to develop university chemistry education courses. However, to do this, we encountered and conquered some challenges. The present paper is based on an advanced model of Participatory Action Research for developing university chemistry teacher training. For an advanced model, the focus is strongly on the extended development team, which contains people who were not part of the original team. The role of the students also changes. The ideas we used to further develop the model and implement it in practice will be described and discussed below. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2018
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am10.01.2019
Empfohlene ZitierungTolsdorf, Silvija; Markic, Yannik: Participatory action research in university chemistry teacher training - In: CEPS Journal 8 (2018) 4, S. 89-108 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165525
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)