details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165726
DOI: 10.25656/01:16572; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.213
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165726
DOI: 10.25656/01:16572; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.213
Original Title |
Einstellungen und Vorstellungen bezüglich Inklusion. Eine typenbildende Clusteranalyse |
---|---|
Parallel title | Attitudes and conceptions with regard to inclusion: a typing cluster analysis |
Authors | Schön, Michael; Stark, Lisa; Stark, Robin |
Source | Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-21 |
Document | full text (533 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrer; Einstellung <Psy>; Inklusion; Vorstellung <Psy>; Lehramtsstudent; Typologie; Fragebogenerhebung; Inhaltsanalyse; Clusteranalyse; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-8213; 18608213 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In dieser Studie wurden Einstellungen und Vorstellungen bezüglich Inklusion von Lehramtsstudierenden untersucht. Mittels einer partitionierenden Clusteranalyse wurden vier Subgruppen gebildet, welche sich in ihren Einstellungs- und Vorstellungsmerkmalen, jedoch nicht in Bezug auf demographische Variablen voneinander unterschieden. Folgende Typen wurden identifiziert: Der Kritiker, der Traditionalist, der Uninformierte und der Schülerorientierte. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The present study examined attitudes and conceptions of university students for teaching profession with regard to the concept of inclusive education. By means of partitioned cluster analysis, four subgroups were built, which differed in their attitudes and conceptions but did not differ in demographic data. The following types were identified: The critic, the traditionalist, the uninformed, and the student-oriented type. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2018 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.01.2019 |
Citation | Schön, Michael; Stark, Lisa; Stark, Robin: Einstellungen und Vorstellungen bezüglich Inklusion. Eine typenbildende Clusteranalyse - In: Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-21 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165726 - DOI: 10.25656/01:16572; 10.25539/bildungsforschun.v0i1.213 |