details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167179
DOI: 10.25656/01:16717; 10.25353/ubtr-made-5553-454f
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167179
DOI: 10.25656/01:16717; 10.25353/ubtr-made-5553-454f
Title |
Potentialanalyse "Demokratische Schulkultur" |
---|---|
Author | Busch, Matthias |
Source | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2018) 1, S. 13-19 |
Document | full text (616 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schule; Schulentwicklung; Schüler; Schulpersonal; Lehrer; Eltern; Demokratische Bildung; Politische Bildung; Politische Erziehung; Schulkultur; Schülermitwirkung; Mitgestaltung; Partizipation; Unterricht; Demokratie; Potenzialanalyse; Fragebogenerhebung; Luxemburg |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Contributors (corporate) | Ministère de l’Éducation nationale, de l’Enfance et de la Jeunesse [Hrsg.]; Universität Trier, Professur Didaktik der Gesellschaftswissenschaften [Hrsg.]; Zentrum fir politesch Bildung |
Document type | Article (journal) |
ISBN | 978-2-9199526-6-3; 9782919952663 |
ISSN | 2658-9613; 26589613 |
Language | German |
Year of creation | 2018 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Wie erleben Schüler*innen die vorhandenen demokratischen Mitgestaltungsmöglichkeiten im Unterricht? Welche Bereitschaft, den Entwicklungsprozess mitzutragen, gibt es in der Schulgemeinschaft? Welche Widerstände gilt es zu beachten und wo liegen bisher ungenutzte Potentiale und Ideen für die Innovation von Schule und Unterricht? |
other articles of this journal | mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur Jahr: 2018 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 21.02.2019 |
Citation | Busch, Matthias: Potentialanalyse "Demokratische Schulkultur" - In: mateneen : Praxishefte Demokratische Schulkultur (2018) 1, S. 13-19 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167179 - DOI: 10.25656/01:16717; 10.25353/ubtr-made-5553-454f |