details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167205
DOI: 10.25656/01:16720; 10.25353/ubtr-mafr-4296-9ba0
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167205
DOI: 10.25656/01:16720; 10.25353/ubtr-mafr-4296-9ba0
Title |
Vers une culture scolaire démocratique |
---|---|
Author | Busch, Matthias |
Source | mateneen : Démocratie à l'école (2018) 1, S. 5-8 |
Document | full text (562 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schulkultur; Schule; Schulentwicklung; Schüler; Demokratische Bildung; Politische Bildung; Politische Erziehung; Demokratie |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Contributors (corporate) | Ministère de l’Éducation nationale, de l’Enfance et de la Jeunesse [Hrsg.]; Universität Trier, Professur Didaktik der Gesellschaftswissenschaften [Hrsg.]; Zentrum fir politesch Bildung |
Document type | Article (journal) |
ISBN | 978-2-9199526-7-0; 9782919952670 |
ISSN | 2658-9656; 26589656 |
Language | French |
Year of creation | 2018 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Autor beschreibt mögliche Ansätze, die eine demokratische Schulentwicklung unterstützen. |
other articles of this journal | mateneen : Démocratie à l'école Jahr: 2018 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 21.02.2019 |
Citation | Busch, Matthias: Vers une culture scolaire démocratique - In: mateneen : Démocratie à l'école (2018) 1, S. 5-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167205 - DOI: 10.25656/01:16720; 10.25353/ubtr-mafr-4296-9ba0 |