details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167211
DOI: 10.25656/01:16721; 10.25353/ubtr-mafr-95c7-3d74
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167211
DOI: 10.25656/01:16721; 10.25353/ubtr-mafr-95c7-3d74
Title |
Possibilités et opportunités d’une organisation démocratique du système scolaire luxembourgeois |
---|---|
Author | Schilt, Michèle |
Source | mateneen : Démocratie à l'école (2018) 1, S. 9-12 |
Document | full text (3.357 KB) |
License of the document | |
Keywords (German) | Schulkultur; Schule; Schulentwicklung; Schüler; Demokratische Bildung; Mitgestaltung; Partizipation; Mitspracherecht; Schülermitwirkung; Klassenrat; Schulsystem; Luxemburg |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Contributors (corporate) | Ministère de l’Éducation nationale, de l’Enfance et de la Jeunesse [Hrsg.]; Universität Trier, Professur Didaktik der Gesellschaftswissenschaften [Hrsg.]; Zentrum fir politesch Bildung |
Document type | Article (journal) |
ISBN | 978-2-9199526-7-0; 9782919952670 |
ISSN | 2658-9656; 26589656 |
Language | French |
Year of creation | 2018 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die Autorin beleuchtet, wo und wie sich Schülern im Schulsystem Luxemburgs Möglichkeiten zur Partizipation und Mitgestaltung bieten. |
other articles of this journal | mateneen : Démocratie à l'école Jahr: 2018 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 21.02.2019 |
Citation | Schilt, Michèle: Possibilités et opportunités d’une organisation démocratique du système scolaire luxembourgeois - In: mateneen : Démocratie à l'école (2018) 1, S. 9-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167211 - DOI: 10.25656/01:16721; 10.25353/ubtr-mafr-95c7-3d74 |