details
Title |
Laura Fölker / Thorsten Hertel / Nicolle Pfaff (Hrsg.): Brennpunkt(-)Schule. Zum Verhältnis von Schule, Bildung und urbaner Segregation. Opladen: Budrich 2015 (241 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Wellgraf, Stefan |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 1 |
Document | full text (166 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildung; Empirische Untersuchung; Soziale Ungleichheit; Sozialraum; Soziale Herkunft; Schule; Schulsystem; Schulentwicklung; Schulklasse; Schüler; Unterricht; Großstadt; Segregation; Sozialer Brennpunkt; Auslese; Kooperation; Strategie; Zusammensetzung; Forschungsprojekt; Deutschland; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Laura Fölker / Thorsten Hertel / Nicolle Pfaff (Hrsg.): Brennpunkt(-)Schule. Zum Verhältnis von Schule, Bildung und urbaner Segregation. Opladen: Budrich 2015 (241 S.; ISBN 978-3-8474-0142-1; 33,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.05.2019 |
Citation | Wellgraf, Stefan: Laura Fölker / Thorsten Hertel / Nicolle Pfaff (Hrsg.): Brennpunkt(-)Schule. Zum Verhältnis von Schule, Bildung und urbaner Segregation. Opladen: Budrich 2015 (241 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167301 - DOI: 10.25656/01:16730 |