details
Original Title |
Speicherung elektrischer Energie mit neuartigen, organischen Batterien |
---|---|
Parallel title | Storage of electrical energy with innovative organic batteries |
Authors | Rosenberg, Dominique ; Behnisch, Markus; Pansegrau, Svenja; Busker, Maike ; Jansen, Walter |
Source | Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 36-42 |
Document | full text (1.615 KB) (formally revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Batterie; Energie; Energiegewinnung; Schule; Chemieunterricht; Chemie; Redoxreaktion; Innovation; Experiment; Demonstrationsexperiment; Eisen; Elektrochemie; Organische Verbindung; Sauerstoff; Sulfat; Zink; Elektrode; Deutschland |
sub-discipline | Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0177-9516; 1617-5638; 01779516; 16175638 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Elektrische Energie aus Wind- und Solaranlagen steht bedingt durch die Wetterverhältnisse nicht gleichmäßig zur Verfügung. Die Energie muss in Zeiten hoher Produktion gespeichert werden, was unter anderem durch Redox-Flow-Batteries geschehen könnte. |
Abstract (English): | Electrical energy from wind and solar power plants is not uniformly available due to the weather conditions. The energy must be stored in times of high production, e. g. by redox flow batteries. |
other articles of this journal | Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 28.03.2019 |
Citation | Rosenberg, Dominique; Behnisch, Markus; Pansegrau, Svenja; Busker, Maike; Jansen, Walter: Speicherung elektrischer Energie mit neuartigen, organischen Batterien - In: Praxis der Naturwissenschaften - Chemie in der Schule : PdN 65 (2016) 4, S. 36-42 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-168425 - DOI: 10.25656/01:16842 |