search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleStrengthening professional learning communities - case study of three neighboring schools in Madagascar
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 2, S. 18-22 ZDB
Document
Keywords (German)Erziehung; Kompetenz; Fallstudie; Qualitative Forschung; Grundschule; Lehrer; Lehrerfortbildung; Lerngemeinschaft; Lernmethode; Lerntechnik; Protestantismus; Austausch; Intervention; Qualitätsentwicklung; Forschungsprojekt; Madagaskar
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Due to the facts that in the context of Protestant Malagasy education, 80 % of all teachers have not received initial teacher training and that funds are limited to provide adequate further training, professional learning communities are presented as a tool to enhance teacher capacities and educational quality. The article presents a controlled teacher training intervention followed by a qualitative research project. The results show that while professional learning communities may be an effective tool to enhance educational quality there are also some hindrances linked to it such as the superiority or inferiority complex among the teachers of a group. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Angesichts der Tatsachen, dass im evangelischen madagassischen Schulkontext 80 % der Lehrkräfte keine Ausbildung haben und finanzielle Mittel fehlen, um notwendige Fortbildungen zu gewährleisten, werden professionelle Lerngemeinschaften als eine Möglichkeit präsentiert, Lehrerkompetenzen und Bildungsqualität zu erhöhen. Der Artikel stellt eine kontrollierte Interventionsstudie für Lehrkräfte vor, an die ein qualitatives Forschungsprojekt anschloss. Die Ergebnisse zeigen, dass professionelle Lerngemeinschaften ein Instrument zur Erhöhung der Bildungsqualität sein können, es jedoch auch Hindernisse gibt, wie z.B. Überlegenheitsgefühle und Minderwertigkeitskomplexe innerhalb der Gruppen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2017
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.04.2019
Suggested CitationRaharinaivo-Falimanana, Jocelin: Strengthening professional learning communities - case study of three neighboring schools in Madagascar - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 2, S. 18-22 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-169639
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)