search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Bildung für nachhaltige Entwicklung und globale Perspektiven in der Lehrerbildung
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 3, S. 27-29 ZDB
Document  (240 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit inzwischen einigen Jahren wird an der Universität Kassel auf verschiedene Weise daran gearbeitet, Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) auch aus der Perspektive Globalen Lernens in die Lehrerbildung zu integrieren (Christoforatou, 2016). Im Rahmen von PRONET - PROfessionalisierung durch VerNETzung, des Kasseler Projektes der Qualitätsoffensive Lehrerbildung von Bund und Ländern, die aus Mitteln des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF) gefördert wird und der Länderinitiative zur Umsetzung des Orientierungsrahmens, gefördert durch Engagement Global aus Mitteln des Bundesministeriums für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (BMZ), geht es seit zwei Jahren gezielt um die Einbindung eines außerschulischen Lernortes zu globalen Entwicklungen in die Schulpraktischen Studien des Faches Politik und Wirtschaft. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):For many years, the University of Kassel has been working on different levels in integrating education for Sustainable Development (ESD) into the teacher training from a Global Learning perspective (Christoforatou, 2016). Since two years the Kasseler project is part of the Qualitätsoffensive Lehrerbildung, a joint initiative of the Federal Government and the Länder, funded by the Federal Ministry of Education and Research and of the Projects for the implementation of the Framework in federal states by Engagement Global, funded by the Federal Ministry of Economic Cooperation and Development (BMZ). The project is working on the integration of an out-of-school location dealing with topics around global developments into the practical studies in the course Policy and Economics. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.04.2019
CitationKohlmann, Eva-Maria; Overwien, Bernd: Bildung für nachhaltige Entwicklung und globale Perspektiven in der Lehrerbildung - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 3, S. 27-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-169696 - DOI: 10.25656/01:16969
export files

share content at social platforms