search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Empirische Befunde zu Europaschulen in Nordrhein-Westfalen
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 4, S. 13-16 ZDB
Document  (340 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In diesem Beitrag wird Europabildung in der Sekundarstufe I und II am Beispiel von Schulen beleuchtet, die sich explizit mit Europa in der Schule auseinandersetzen und eine dahingehende Schulprofilbildung verankert haben, den sogenannten Europaschulen. Dazu werden empirische Befunde einer Vollerhebung an Europaschulen in Nordrhein-Westfalen zum Europacurriculum der Schulen, zu Projekten zu Europa und zur 'Sichtbarkeit' von Europa in der Schule vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article is about secondary schools in Northrhine-Westfalia, which have explicitly adopted a European dimension in education and after having successfully completed a process of accreditation received the title: Europaschulen (Europe schools) by the regional government. In what follows, empirical findings gained within a survey carried out in 2012 with all schools with this profile in Northrhine-Westfalia on their activities in view of having adopted a curriculum and projects on Europe and the visibility of Europe in the schools are reported. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.05.2019
CitationHornberg, Sabine; Sonnenburg, Nadine: Empirische Befunde zu Europaschulen in Nordrhein-Westfalen - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 4, S. 13-16 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-169731 - DOI: 10.25656/01:16973
export files

share content at social platforms