search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Bildung, Forschung und Innovation in Europa. Die Konstruktion eines (imaginierten) Raumes
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 4, S. 21-24 ZDB
Document  (260 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag thematisiert die diskursive Konstruktion eines imaginierten Raumes für Bildung, Forschung und Innovation in Europa, der in Form von gemeinsamen Problemdefinitionen, hegemonialen Zielsetzungen sowie legitimierten Interventionslogiken handlungsleitend wird. Die Hauptlinien dieser Entwicklung werden nachgezeichnet und die Vorzeichen der gegenwärtigen Entwicklungen umrissen. Der Beitrag endet mit einigen Schlussbemerkungen zur Rolle der erziehungswissenschaftlichen Forschung im Hinblick auf die aktuelle europäische Forschungsagenda. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The contribution focuses on the discursive construction of an imagined space for education, research and innovation in Europe, which becomes powerful in guiding policy action in terms of providing common problem definitions, setting hegemonic objectives and legitimating specific logics of intervention. The main lines of this development are retraced and the characteristics of the current state of play outlined. The paper closes with some concluding remarks on the role of education research in the current European research agenda. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.05.2019
CitationParreira do Amaral, Marcelo; Erfurth, Marvin: Bildung, Forschung und Innovation in Europa. Die Konstruktion eines (imaginierten) Raumes - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 40 (2017) 4, S. 21-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-169756 - DOI: 10.25656/01:16975
export files

share content at social platforms