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Original Title
Zur Differenzlogik der Praxisbezüge in der Aus- und Weiterbildung von Lehrerinnen und Lehrern
Parallel titleOn the difference in practical orientation between initial teacher education and in-service training
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SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35 (2017) 2, S. 331-342 ZDB
Document  (2.457 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag arbeitet Charakteristika der Praxisbezüge in der mehrphasigen Lehrerinnen- und Lehrerbildung heraus. Im Zentrum steht die Lehrpersonenweiterbildung, die hinsichtlich ihres Verhältnisses zur Praxis befragt und im Weiteren mit dem Lehramtsstudium unter der Perspektive der Konfiguration von Praxisbezügen kontrastiert wird. Dies mündet in die Modellierung und die Diskussion des Praxisbezugs im berufsbiografischen Kontinuum von Lehrpersonen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The importance of a practical orientation (including professional practice) in teacher education is beyond dispute. Taking this perspective, the article reflects on the differences between initial teacher education and in-service training as two different stages of teacher qualification and professional development. For this purpose, the article focuses especially on the role of teaching experience in in-service training for practicing teacher and explains different modes and functions of relating teacher learning to practice. (DIPF/Orig.)
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Date of publication12.04.2019
CitationScheidig, Falk: Zur Differenzlogik der Praxisbezüge in der Aus- und Weiterbildung von Lehrerinnen und Lehrern - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35 (2017) 2, S. 331-342 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-169787 - DOI: 10.25656/01:16978
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