Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelGender consciousness through applied theatre
Autoren ORCID; GND-ID ORCID;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 1, S. 77-92 ZDB
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Gender; Gender Mainstreaming; Erwachsenenbildung; Geschlechterforschung; Angewandte Kunst; Theater; Gleichstellung; Geschlechterbeziehung; Bewusstsein; Bewusstseinsbildung; Empowerment; Portugal
TeildisziplinErwachsenenbildung / Weiterbildung
Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper describes an experience of the use of applied theatre for the promotion of gender equality. The fact that women continue to face multiple forms of discrimination as human beings, citizens and professionals justified the search of alternative training models. The Empowerment Labs focused on the amplification of power, freedom and action of two groups of women: university students and unemployed women. The core of the approach followed was guided by a fundamental question: ‘can theatre raise consciousness and empowerment in the context of gender equality?’ The results obtained through different internal assessment tools provide evidence of change in what feminist awareness and personal empowerment are concerned. We present and discuss the process and results of this experience including the advantages and limitations of applied theatre in certain types of outcomes. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2019
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am03.05.2019
Empfohlene ZitierungSales Oliveira, Catarina; Monteiro, Alcides A.; Pinto Ferreira, Sílvia: Gender consciousness through applied theatre - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 10 (2019) 1, S. 77-92 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-170495
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)