search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kompetenzorientierte Praxisbegleitung – KOMPRA: Ein digitales Tool zur Unterstützung von Lernprozessen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Parallel titleCompetence-oriented coaching in practical teacher training – KOMPRA: A digital tool for supporting learning in teacher education
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 36 (2018) 2, S. 231-237 ZDB
Document  (691 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2296-9632; 22969632
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Während die digitale Aufbereitung von Vorlesungsinhalten weit verbreitet ist, wird in anderen Bereichen oft an Face-to-Face-Veranstaltungen festgehalten. Anhand des Webtools "Kompetenzorientierte Praxisbegleitung – KOMPRA" (www.kompra.ch) wird im Folgenden aufgezeigt, wie die Begleitung und die Betreuung von Studierenden in der berufspraktischen Ausbildung digital unterstützt und weiterentwickelt werden können. Der Einsatz von KOMPRA zeigt, dass Digitalisierung nicht bloß als Alternative zu herkömmlichen Formen, sondern besser als Ergänzung dazu gedacht werden sollte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):While digitalization of lectures is quite common, fact-to-face courses are still standard in other elements of teacher preparation programs. Our article shows how the webtool KOMPRA (www.kompra.ch) supports the coaching of student teachers during their practical training with digital means, which is supposed to enhance the coaching. The use of KOMPRA demonstrates that digitalization should not only be regarded as an alternative to traditional ways of teaching but rather as a complement. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.05.2019
CitationMcCombie, Guido; Krattenmacher, Samuel: Kompetenzorientierte Praxisbegleitung – KOMPRA: Ein digitales Tool zur Unterstützung von Lernprozessen in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 36 (2018) 2, S. 231-237 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-171034 - DOI: 10.25656/01:17103
export files

share content at social platforms