details
Title |
Thomas Alkemeyer / Herbert Kalthoff / Markus Rieger-Ladich (Hrsg.): Bildungspraxis. Körper – Räume – Objekte. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft 2015 (344 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Harant, Martin |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 2 |
Document | full text (167 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungstheorie; Bildungsforschung; Handlungsforschung; Bildungssoziologie; Handlung; Handlungstheorie; Frühe Kindheit; Ethnografie; Schule; Klassenraum; Schulgebäude; Lernumgebung; Heimlicher Lehrplan; Lernort; Unterrichtsforschung; Menschlicher Körper; Mathematikunterricht; Raumbegriff; Bewegung <Motorische>; Sport; Arbeitsplatz; Architektur; Soziologie; Praxis; Raum; Möbel |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Thomas Alkemeyer / Herbert Kalthoff / Markus Rieger-Ladich (Hrsg.): Bildungspraxis. Körper – Räume – Objekte. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft 2015 (344 S.; ISBN 978-3-95832-067-3; 29,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.05.2019 |
Citation | Harant, Martin: Thomas Alkemeyer / Herbert Kalthoff / Markus Rieger-Ladich (Hrsg.): Bildungspraxis. Körper – Räume – Objekte. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft 2015 (344 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-171129 - DOI: 10.25656/01:17112 |