Detailanzeige
Titel |
D - Federal Republic of Germany |
---|---|
Autor | Kodron, Christoph |
Originalveröffentlichung | European journal of teacher education 17 (1994) 1-2, S. 61-64 |
Dokument | Volltext (195 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Lehramt; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Professionalisierung; Deutschland |
Teildisziplin | Hochschulforschung und Hochschuldidaktik Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0261-9768; 02619768 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 1994 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | After describing the first and second training phase of teacher education as well as the application of teachers for a post and tenure in Germany, the author points out that the "professionalization of teachers" as a concept is characterized by a) a "high (scientific) subject knowledge", b) "didactic knowledge and skills based on subjects", c) "foundations in social sciences" and d) "the socialisation into the teaching profession". Finally, he concludes that "even though the degree of unified structures has never been as high as it is today, there are important differences" regarding teacher education in Germany. (DIPF/ssch.) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 27.04.2009 |
Quellenangabe | Kodron, Christoph: D - Federal Republic of Germany - In: European journal of teacher education 17 (1994) 1-2, S. 61-64 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17235 - DOI: 10.25656/01:1723 |