Detailanzeige
Titel |
Germany |
---|---|
Autoren | Döbrich, Peter; Kodron, Christoph |
Originalveröffentlichung | European journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114 |
Dokument | Volltext (372 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Lehrerausbildung; Bildungspolitik; Bildungsplanung; Bildungsforschung; Fallstudie; Deutschland |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 0261-9768; 02619768 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 1992 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | After summing up the competencies of the Federal Government and the States regarding the area of teacher education and the teaching profession in Germany, the author describes the two phases of teacher training and research as well as the "research and inservice education of teachers" (INSET). Furthermore, he analyses the institutional backgrounds of educational research in Germany and the influence of educational research on political parties and parliaments. Finally, "priorities and new trends in educational research" and the relations between "research and the status of teachers and teacher education" are pointed out. (DIPF/ssch.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal of teacher education Jahr: 1992 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 27.04.2009 |
Quellenangabe | Döbrich, Peter; Kodron, Christoph: Germany - In: European journal of teacher education 15 (1992) 1-2, S. 106-114 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-17265 - DOI: 10.25656/01:1726 |