details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-172991
DOI: 10.25656/01:17299
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-172991
DOI: 10.25656/01:17299
Title |
Forschungsbedarf in der wissenschaftlichen Weiterbildung |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Jütte, Wolfgang [Hrsg.] |
Source | Krems : Donau-Universität 2005, 40 S. - (Studies in lifelong learning; 5) |
Document | full text (12.756 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Wissenschaftliche Weiterbildung; Forschungsbedarf; Bildungsforschung; Forschungsdesiderat; These; Hochschule; Weiterbildung; Forschungsstand; Internationale Zusammenarbeit; Forschungskooperation; Universitäre Erwachsenenbildung; Österreich; Deutschland; Schweiz |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Higher Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 3-9501777-7-9; 3950177779 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Die Beiträge zeigen den erheblichen Forschungsbedarf im Feld der wissenschaftlichen Weiterbildung auf. Sie finden eine Fokussierung in den "Kremser Thesen zum Forschungsbedarf in der wissenschaftlichen Weiterbildung"; diese sind gleichzeitig Motivation und Herausforderung, die eigenen Forschungsbemühungen weiter zu verstärken. Die vorliegende Veröffentlichung zu den Entwicklungsbedarfen und Forschungsbeständen der wissenschaftlichen Weiterbildung ist ein erstes Ergebnis grenzüberschreitender Kooperationen. Besonderer Augenmerk muss auf die Nachhaltigkeit dieser internationalen Forschungskooperationen gelegt werden. (DIPF/Orig.) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 11.06.2019 |
Citation | Jütte, Wolfgang [Hrsg.]: Forschungsbedarf in der wissenschaftlichen Weiterbildung. Krems : Donau-Universität 2005, 40 S. - (Studies in lifelong learning; 5) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-172991 - DOI: 10.25656/01:17299 |